Coğrafya Bölümü olarak Engelli Bireyler İçin Uygun Güzergahların Belirlenmesi: Gümüşhane İli Örneği başlıklı projemizden bahsettiğimiz TRT- Radyo Genç Yaşam Programına katıldık.
Radyo porgramında proje danışmanlığı yapan Dr. Ögr. Üyesi Eraslan, Coğrafi Bilgi Sistemleri dersi kapsamında kodlama eğitimi alan öğrencilerin hazırladığı projenin amacının tüm engellilerin sosyal hayatını kolaylaştırmak olduğunu belirtti.
Programa katılan proje araştırmacısı öğrencimiz Oktay Kodalak ise Gümüşhane'nin engebeli yapısı dolayısıyla engellilerin ulaşımında aksaklıklar meydana geldiğine işaret ederek, "Bizler de bu sorunu görerek Gümüşhane'deki engellilerin daha çok sosyalleşmesi için bir mobil uygulama tasarladık. Engelli rotalarını belirleyerek, onların ulaşımını yani sosyalleşmesini sağlamak amacıyla projemize başladık" şeklinde konuştu.
Bölüm öğrencilerimizden Ali Ganigülü ise android stüdyo ortamında java programlama dili kullanarak uygulamayı geliştirdiklerini ifade etti.
TÜBİTAK projemizin bir diğer araştırmacısı Rabia Kanyılmaz ise uygulamayı engellilerin sosyal yaşamının önemini vurgulamak amacıyla geliştirdiklerinin altını çizerek, "Projemiz TÜBİTAK tarafından destek almaktadır. Aynı zamanda Ankara Üniversitesi TÜCAUM poster yarışmasında ikincilik ödülü aldık. Uygulamamız da konum bilgisi olduğu için engelli bireyler, karşılaştığı sorunu anında ilgili kuruma bildirebiliyor" diye sözlerini ifade etti.
Radyo programında proje kapsamında geliştirelen uygulamanın Gümüşhane şehri gibi oldukça büyük bir çalışma alanını kapsadığı ve bu yönüyle ülkemizde engelli bireylerin önündeki engelleri kaldırmada önemli bir adım olduğu ifade edilmiştir. Ayrıca bu çalışmanın yerel yönetimle işbirlikçi bir amaç içerisinde tasarlandığı ve bu yönüyle Gümüşhane İlinin imajının geliştirilmesine yardımcı olacağına dikkat çekilmiştir. Projenin mobil uygulamaya dönüştürülme fikri ise hem engelli bireylerin hem de engelli bireylerin sorunlarını önemseyen kimselerin bizzat kendisinin sorunu bildirmesini sağlayacaktır.
| GENÇYAŞAM1 |
| GENÇYASAM2 |